FULL zorgt voor koffiebeleving in KAF

Deelnemers van FULL, het project van Stichting Twisted waarbij vroegtijdig uitgevallen jongeren worden gereactiveerd, toveren het drinken van een kopje koffie om in een ware belevenis. Elke woensdag (11.00 tot 18.00 uur) staat FULL’s Koffie Tuktuk in Kunstlinie Almere Flevoland.

image003

In de afgelopen maanden hebben deelnemers van FULL onder begeleiding van professionals een liveconcept rondom het zetten van koffie ontwikkeld. Zij koppelen live amusement met vers gezette koffie, cappuccino, diverse theeën en snacks en presenteren dit aan de hand van een specifiek thema. Dat doen zij vanuit hun eigen Tuktuk op locatie.
Met dit concept creëren Stichting Twisted en KAF een omgeving waarin jonge Almeerders eigenaarschap voelen en plezier krijgen in leren en werken. FULL biedt het een plek waar ze worden ondersteund bij het ontdekken van hun passies en talenten.

Het koffieconcept van FULL sluit aan op de innovatieve manier waarop Stichting Twisted jeugdwerkloosheid bestrijd. Dat gebeurt door middel van diverse (re)creatieve trajecten, uiteenlopend van theater tot –in dit geval koffie.

“Koffie verbindt en dat komt mooi uit want FULL staat voor ‘delen door samen te bouwen’. Daarom investeert FULL haar winst in onze gezamenlijke toekomst. Dat zijn de jongeren! Met elk kopje koffie wordt er zo een bijdrage aan het programma geleverd. Het is ook nog eens heel erg leuk om te genieten van live amusement bij je koffie. Het mooiste blijft overigens het enthousiasme en de verhalen van de jongeren.”, aldus directrice Cheryl Mak.

Momenteel staat de FULL koffie Tuktuk elke woensdag van 11.00 tot 18.00 uur in de foyer van Kunstlinie Almere Flevoland. Het concept zal in de toekomst op meer (vaste) locaties in Almere gepresenteerd worden.