Geslaagd: FULL lost ‘belofte’ in!

37777199_1870445896345604_1336012262468485120_nVrijdag 20 juli sloot Twisted het seizoen van FULL feestelijk af. Dit jaar startten we met een pilot van ons eigen leerwerktraject waarbij jongeren met afstand tot de arbeidsmarkt worden opgeleid tot keukenassistent. Alle deelnemers uit de pilot zijn geslaagd voor hun examen en nemen voldaan afscheid van FULL om zich na de zomer te richten op (betaald) werk.

Onder de noemer ‘de beloefte’ zijn wij dit jaar gestart met een leerwerktraject. In het project FULL worden sinds 2013 jongeren met afstand tot de arbeidsmarkt gereactiveerd en begeleid richting een startkwalificatie. In het verlengde van deze activiteiten is een leerwerkprogramma gerealiseerd waarbij we leerlingen zelf opleiden tot keukenassistent. Daar houdt het niet op: na het traject succesvol te hebben doorlopen, kunnen de jongeren meteen aan de slag als arbeidskracht dankzij een unieke samenwerking met horeca-uitzendbureau JMW. Daarmee is het vooruitzicht op betaalde arbeid gewaarborgd en belooft FULL jongeren niet alleen een diploma, maar ook werk –en carriereperspectief.

We kijken tevreden terug op de eerste pilotuitvoering, waarbij alle vijf deelnemende jongeren met vlag en wimpel geslaagd zijn voor hun examens.

“Het geeft zoveel voldoening om te zien dat dit werkt! Wij streven er naar om het leven van jonge mensen te verduurzamen. Wij geloven dat wij dit mogelijk kunnen maken, alleen tot voor kort was dit vooral een ambitie. Nu staat er een handvol gediplomeerde jonge professionals voor me, dankzij de inspanning die alle betrokken partijen hebben geleverd. We hebben de belofte waar gemaakt en dat is niets minder dan bewezen succes van onze aanpak.”, aldus een trotse directrice Cheryl Mak.