11 oktober KLAP @ making almere

klap11oktDonderdag 11 oktober vindt de tweede editie van KLAP plaats in Making Almere, in het nieuwe stadshart. KLAP is een inspiratieavond voor jongeren waarbij netwerken en kennismaken met ondernemende creatievelingen centraal staat. Deze tweede editie heeft als thema ‘fashion’.

KLAP is een initiatief van Stichting Twisted om jongeren van binnen -en buiten Almere te inspireren. Door middel van interviews met gastsprekers worden persoonlijke verhalen achter succesvolle, inspirerende initiatieven, personen of organisaties gedeeld. Het thema van de tweede editie is mode en ‘fashion’. Ondernemers op het gebied van mode van binnen en buiten Almere komen vertellen over hun onderneming. Mensen die pas net begonnen zijn, maar ook mensen die al even meedraaien. KLAP biedt de mogelijkheid om direct vragen te stellen en kennis te maken met de fashionable ondernemers, maar er kan natuurlijk ook ‘slechts’ aandachtig geluisterd worden.

De volgende gastsprekers staan 11 oktober op het programma: LOF Sneakerwinkel, Manon Boertien en Nieuw Jurk.

Making Almere (adres: Belfort 13, in het nieuwe stadshart) opent haar deuren om 19.30 uur en het programma gaat om 20.00 uur van start. De entree bedraagt 5 euro. Plaatsen zijn te reserveren door te mailen naar thijske@stichtingtwisted.nl, maar er zijn ook kaartjes te koop aan de deur.

De eerste winkel van de mannen achter LOF sneakerwinkel zit in Zeewolde. Hun tweede winkel is onlangs geopend aan de Grote Markt in Almere. Hun winkels richt zich op exclusieve sneakers, kleding en lifestyleproducten. Tijdens KLAP vertelt eigenaar Etienne o.a. over zijn passie voor schoenen, ondernemingsdrang en hoe het tot dusver gaat in Almere.

Ontwerpster Manon Boertien komt vertellen over alles wat haar bezighoud op het gebied van mode. Manon runt namelijk haar gelijknamige label vanuit haar studio in Utrecht. Manon heeft onder andere deelgenomen aan de Lichting, dé show voor aanstormend talent tijdens de Amsterdam Fashion Week, Bread & Butter in Berlijn en de Fashionclash in Maastricht.

Esther Meijer is de ontwerpster achter het merk Nieuw Jurk. Ze begon met haar label nadat ze was afgestudeerd aan ArtEZ in Arnhem. Afgelopen januari maakte Nieuw Jurk haar debuut op de Amsterdam Fashion Week. Esther staat bekend om haar spectaculaire modeshows. Ze vertelt over haar shows en hoe ze haar label dankzij crowdfunding heeft kunnen opstarten.

Naast de gastsprekers zijn er creatieve jonge ondernemers aanwezig wie participeren in de netwerkbijeenkomst. De gesprekken worden vakkundig geleid door presentator Tim Calis.