projecten.png

KLAP_MEI17INSTA2017 – KLAP
KLAP is een inspiratieavond waarbij je kunt netwerken en kennismaken met ondernemende, creatieve mensen. Door middel van interviews met gastsprekers worden persoonlijke verhalen achter succesvolle, inspirerende initiatieven, personen of organisaties gedeeld. Ondernemers van binnen en buiten Almere komen vertellen over hun onderneming. Mensen die pas net begonnen zijn, maar ook mensen die al even meedraaien. KLAP biedt de mogelijkheid om direct vragen te stellen en kennis te maken met de ondernemers, maar er kan natuurlijk ook ‘slechts’ aandachtig geluisterd worden. Of gewoon netwerken en een drankje doen!

Poster_finaal-1-4502016 – Nablijven

Schermafbeelding 2016-11-28 om 18.32.282016 – KLAP

fullwp12016 – FULL
FULL biedt jongeren de kans om drie dagen per week onder begeleiding van inspirerende professionals aan de slag te gaan met hun talenten en creativiteit. Bij FULL volgen ze workshops en masterclasses, treden ze regelmatig op en komen ze in contact met talentvolle leeftijdsgenoten en vakmensen. Daarnaast worden ze gecoacht om er voor te zorgen dat ze hun persoonlijke doelen behaalt. De jongeren werken daardoor niet alleen aan hun eigen skills, maar bouwen ook aan hun toekomst.

Poster_finaal-1-4502013 – Nablijven
Nablijven is een programma-aanbod bestaande uit workshops en masterclasses. Niet zomaar workshops, maar vernieuwende workshops, gegeven door de tofste docenten! Dat zijn mensen die zelf ook optreden, exposeren en uitgeven: jouw persoonlijke helden! Elke drie maanden is er een nieuw aanbod aan activiteiten, wat ook weer wordt afgesloten met een knallende eindpresentatie waar alle deelnemers aan meedoen. Lees meer.

fullwp12013 – FULL

NABLIJVEN_FRONTweb2012 – Nablijven

dp2011 – Drumpatroon Cultuurnacht Afterparty
Dit jaar organiseert Stichting Twisted i.s.m. Drumpatroon de officiële afterparty van Cultuurnacht Almere. De afterparty vindt plaats in de nacht van 10 op 11 september. Het evenement is gratis toegankelijk en vindt plaats in Schouwburg Almere, waar aftrap van het culturele seizoen feestelijk wordt afgesloten. Zowel exposanten als podiumkunstenaars op alle niveaus wordt podium geboden tijdens dit evenement. Hoofdact is de Amerikaanse deejay Tony Touch wie een exclusief optreden verzorgt. Lees meer.

wijkspelenback2011 – Wijkspelen Almere
In samenwerking met Arno Splinter Sport Events organiseert Stichting Twisted in 2011 de Wijkspelen Almere. In dit project staan samenhorigheid, sport en vermaak centraal. Elk stadsdeel (Haven, Buiten, Stad) wordt in een voetbalcompetitie vertegenwoordigd door teams die zelf zijn samengesteld door wijkbewoners. Middels een competitie wordt op zoek gegaan naar het stadsdeel wat het meest uitblinkt in de sport. Voor de niet-voetballers is er vermaak in de vorm van o.a. live muziek, kunstzinnige bingo en oud Hollandsche spellen. Meer informatie.

nablijven-sticker32011 – Nablijven
Nablijven is een programma-aanbod bestaande uit workshops en masterclasses. Niet zomaar workshops, maar vernieuwende workshops, gegeven door de tofste docenten! Dat zijn mensen die zelf ook optreden, exposeren en uitgeven: jouw persoonlijke helden! Elke drie maanden is er een nieuw aanbod aan activiteiten, wat ook weer wordt afgesloten met een knallende eindpresentatie waar alle deelnemers aan meedoen. Geen zin om te wachten op de volgende ronde? Het programma van Nablijven is ook op maat te bestellen voor scholen, kunstencentra en verenigingen.

classickfront2010 – Classick
Classick is een programma voor talentvolle jongeren die kennismaken met klassieke muziek en haar doelgroep. Deze jongeren zijn zelf getalenteerde rappers. Samen met de musici van een Jeugd Symfonie Orkest werken ze aan een eindproductie. Uiteindelijk zal het resulteren in een 60 à 90 minuten durende voorstelling waarbij je werken als ‘Für Elise’ in rap verwoord terug kan horen over een J Dilla beat in een klassiek jasje. In deze show worden de jongeren ondersteund door een dirigent en een professionele rapper. Lees meer

drumparktroonflyer2010 – Drumparktroon
Drumparktroon is Drumpatroon. Maar dan in het park. In de vorm van een festival. De Cassis, hangbank, Mens erger je niet, live painting, DJ’s en optredens verhuizen we vanwege het lekkere weer naar buiten. Drumparktroon zal op zondag 15 augustus vanaf 13.00 uur het Beatrixpark in Almere blessen met hiphop, soul, funk, reggae, grime en een vleugje dubstep. Maar vooral hiphop! Dat wordt gedaan met DJ’s en vette optredens. Maar ook met een expositie, live painting en stands. Drumparktroon is het leukste hiphop festival van Almere en omstreken en bovendien gratis toegankelijk! In 2010 staan o.a. Winne en de Amerikaanse groep M.O.P. op het programma. Lees meer.

united2010 – Twisted and united – Sport (Suriname)
Twisted and united Sport is een sportstimuleringsproject wat zich richt op jongeren (12-25 jaar), afkomstig uit een sociaal zwak milieu. De doelstelling van dit project is jongeren meer bewust maken van hun eigen talenten en wat ze ermee kunnen doen. “Twisted & United” zal op een laagdrempelige manier, maar toch opvallende manier sport en recreatie projecten opzetten, om hiermee de talenten van deze jongeren naar boven te halen. Het project wordt uitgevoerd is.m. het Surinaamse Ministerie van onderwijs en jeugdzaken en worden uitgevoerd op MULO scholen en in volkswijken. Lees meer.

silverswing2009foto2009 – SilverSwing
Het project SilverSwing is gericht op interactie tussen ouderen (55+) én jongeren. Met het project wil Stichting Twisted een brug slaan tussen jongeren en ouderen en creatieve bewegingsprojecten (onder ouderen) stimuleren. Er vindt een evenement plaats waar deze groep zal worden gestimuleerd te bewegen door middel van verschillende activiteiten, waarin gebruik wordt gemaakt van de spelcomputer Nintendo Wii. Verder zullen er Oudhollandse spelletjes worden gespeeld, vinden er cursussen rap en graffiti plaats en kunnen de bezoekers zich cosmetisch laten verwennen in een beautyhoek. Lees meer.

crazy g2009 – Crazy G’s “Het interview”
De rapper Crazy G heeft in eigen beheer zijn album ‘Het interview’ uitgebracht in Suriname. De eerste single Den Dey en de bijbehorende videoclip brengt hij in zowel Suriname als Nederland uit. In het gehele proces heeft Stichting Twisted Crazy G professionele ondersteuning en begeleiding geboden. De videoclip is bijna 25.000 keer bekeken, voor Surinaamse begrippen opvallend hoog. Lees meer.

united2008 – Twisted and united – Sport (Suriname)

lets get twisted2008 – Twisted and united – Culture
Een groep getalenteerde Surinaamse en Nederlandse jongeren (15 – 25 jaar) werken afzonderlijk van elkaar in eigen land aan een gezamenlijke theaterproductie die zij zelf hebben geschreven, geproduceerd en zullen spelen. In de voorstelling maken de jongeren gebruik van hun eigen talenten, veelal gebaseerd op straatcultuur: zingen, dansen, rappen, dj’en, acteren, breakdancen etc.
De puntjes worden op de i gezet als er twee maal een uitwisseling plaatsvindt tussen de jongeren. De Nederlandse jongeren bezoeken Suriname en treden hier met de Surinaamse groep op. Twee maanden later zijn de rollen omgedraaid en vormt de Stadsschouwburg van Almere decor voor de voorstelling “Let’s get Twisted”. In 2008 nam Culture2Shock uit Almere deel aan de uitwisseling. Lees meer.