Vrienden van Twisted Live

vriendenvantwistedStichting Twisted vindt het belangrijk dat talent de ruimte krijgt om zich te ontwikkelen en uiten. Tijdens het Evenaar Festival biedt de stichting veel jonge talenten een podium, wat een bonte mix van muziekstijlen oplevert. Er is voor gekozen om hoofdzakelijk artiesten een kans te geven die nooit eerder speelden op het Evenaar Festival.

Zo zijn er rap-optredens van o.a. De Jeugd van Morgen, PLS en Blocq van Kuffler (Drievoudig en stadsrapper Kapthijn) en zorgt het louter uit vrouwen bestaande Ladies Jam voor soul, funk en r&b. Dansgroepen Moves en Ambition zullen hun meest indrukwekkende choreografieën uitvoeren en ook voor Kunstbende winnaars New Evolution is ruimte weggelegd in het programma. Dit geldt ook voor pop/rock groep No Can Do uit Lelystad, die dit jaar eveneens de gewilde aanmoedigingsprijs in ontvangst mochten nemen. Al deze acts zullen te bewonderen zijn vanaf 14.00 uur op de Brasiliaplaats in Almere Buiten.

Om 16.30 uur zal een selectie toonaangevende Flevolandse artiesten één uitgebreide gezamenlijke live show verzorgen onder de noemer ‘Vrienden van Twisted Live’. In dit optreden zullen verschillende genres en achtergronden dwars door elkaar heen lopen en worden geijkte paden vermeden. Hiermee wil Twisted benadrukken dat samenwerking tot mooie resultaten kan leiden en dat muziek een universele taal is. Deelnemers aan dit programma zijn voormalig stadsrapper Tim Calis & Reinders, singer/songwriter Sandy Dane wiens debuutalbum onlangs is verschenen, de achtkoppige ska-groep The Shakedown 8 en het eclectische gezelschap Freecoolinsky.
Na afloop van dit speciale optreden zal DJ-kwartet Drumpatroon hiphop, funk, soul, reggae en dubstep platen draaien.

Over Evenaar Festival
Het Evenaar Festival vindt plaats in Almere Buiten rondom de Evenaar en verbindt culturen met elkaar. Talenten en sterren staan naast elkaar op het podium. Kunstenaars geven workshops en exposeren hun werk, sportief meedoen met klimmen, gezellig winkelen op de wereldmarkt of genieten van exotische hapjes. Het festival vindt plaats in het laatste weekend van mei en is gekoppeld aan de koopzondag in Almere Buiten. Het Evenaar Festival is gratis toegankelijk en richt zich op families, subculturen en Flevolands talent.

Zaterdag 29 mei presenteren Stichting Twisted en Evenaar Festival tussen 14.00 en 19.00 uur ‘Vrienden van Twisted LIVE’. Toegang tot het evenement is gratis.

LIVE:
Sandy Dane